0
Posted by mieZa taiB on Tuesday, October 27, 2009
buat insaN tuhaN..
percayala yanG aQ tak pernah membencimu
menjadi teman mu satu nikmat yanG Tuhan bagi untuk aQ
tapi kadangkaLa..kerNa salaH anGgap kamU berubaH jaU
daN membuaTkaN aq terasA haTi..

sehinGGakan aQ beraSa kamU tidaK ikHlas menjadI sahabaT Q...

p/s: no komeN..

4

oveR tHe rainBow..

Posted by mieZa taiB on Monday, October 26, 2009


cantik kan view ne..hanya ada d bumi sintoq ja taw (subhanAllah)..saksikanlah...





0
Posted by mieZa taiB on Sunday, October 25, 2009
i have to make 'STUDY' as part of MY life foreveR...

owhh the Almighty Allah swt..plz bles us..amin..

2
Posted by mieZa taiB on Saturday, October 24, 2009

kepada teman-teman cumel seperjuangan..

gud luck tuk final exam yang bakal menjelang..
al da besh..

jangan lupa print slip xm siap2..

p/s; oppps, lupa aq nak print slip..hehehe..

4

papadaM..

Posted by mieZa taiB on Wednesday, October 21, 2009

kemarin kami dengan rasminya telah melihat muvie berjudul 'papadom'..

komen2 kami adalah seperti berikut:


1.bes la..
2.lawak gilak tgok farid kamil jadi noxx..hua3..

3.poyo tp cute..he3..(que haidar)

4.kami sayang papa @ daddy @ ayah @ bliaw kami..
5.cumel la LJ..he3..kan adel kan..

6.nak beli dvd..xpenah aq beli dvd crita melayu..owwhh..aq bukan xminat crita@muvie melayu..

7.y pntg nak tgk lg..
8.4 bintang setengah tuk film ne..




3

surat ciNta ..he3..pena buaT ka?..

Posted by mieZa taiB on Monday, October 19, 2009


Surat Cinta Rock Kapak

Salam,

Amacam awekku? Lu orait ke? Wa harap lu ok-ok je..

Awekku, gua telah membaca surat lu tempohari. Apasal lu buat cenggini kat gua? Selama ni cintan gua terhadap lu bukan main. Lu ingat gua main-main ke? Cintan gua mendalam very deep you know! very deep purple! Lu tak perasan ke?

Apa yang kurangnya gua ni? Cuba lu cakap! Gua ni tak cukup hensem ke? Atau lu sudah ada balak lain? Lu sound gua beb! Mentang-mentang lu keja opis, lu ada skandal dengan mat despatch kat opis lu tu! Mamat poyo tu lu nak? Apa barang?!! Setakat mat despatch, kalau lu nak tau, gua dulupun pernah mintak jadi cikgu tapi tak dapat. Bukan pasal gua takde kelayakan tapi tadika kemas jarang amik cikgu lelaki. Lagipun jiwa gua lebih kepada seni. Tiket konsert gua semua habis jual! Sebab tulah gua jadi tukang jual tiket konsert funfair buat sekian lamanya sampai tauke funfair tu tak offer kat onglain.

Gua memang betul-betul tak puas hati ni! Lu memang bikin gua panas! Sampai hati lu buat macam ni kat gua setelah apa yang gua dah kasik kat lu. Lu ingat gua ni apa?!!

Awekku, lu ingat tak dulu sewaktu lu & gua first time jumpa? Masa tu hujan. Lu takde payung. Lu lari pegi kat bus stop. Lu basah kuyup. Kesian pulak gua tengok lu kesejukan. Gua bukak jeket gua pastu kasik lu pinjam. Baek punya gua usya. Start tulah lu & gua sama-sama sudah feeling-feeling. Gua ingat lagi lagu "antara gadis" masa tu kita layan menjadi lagu tema cinta gua kat lu. Gua selalu nyanyi lagu tu kat talipon public. Lu tak ingat ke? Ke lu dah lupa?!!

Pehal lu buat cenggini?!! Gua dah tangkap cintan maut kat lu wo! Janganlah buat gua macamni! Kalau lu tak suka cara gua lu cakaplah! Janganlah kerana besday lu gua hadiahkan t-shirt metallica, lu buat camni pulak kat gua. Gua tau sapa gua. Gua memang macamni, rocker sejati! Lu pun tau sapa gua. Dulu lu takdepun macam ni. Lu tak kisahpun! Lu layan selamba je. Tapi kenapa sekarang lu berubah? Nampak je gua rocker tapi gua pun beriman jugak, beb! Sembahyang jumaat tak tinggal wo!

Lu pikirlah sindri, beb! Gua dah curahkan segala-galanya kat lu. Gua dah sound mak bapak gua nak meminang lu. Gitar Gibson secondhand gua tu gua dah gadai. Gua buat modal nak kawin dengan lu. Cayalah cakap gua! Gua tak tipu! Betul cakap lu! Gua harap lu pikirlah baik-baik, beb! Gua dah takde awek lain lagi. Lu sorang jelah yang gua cinta. Awek lain gua usya diorg tak layan gua cakap lu! Gua tak tipu! Betul punya cakap lu!

Akhirkata dari gua, kenang gua dalam doa makan malammu. Semoga lu berbahagia, beb!

Yang Benar,
Rockersejati


Surat Cinta Saintifik Sangat Pun Tak Leh Gak. hahah

Dalam kesuraman ultra lembayung tika tujuh bulan menumpahkan cahaya dibawah kaki langit khirmizi, tiba-tiba aku terkenangkan eurika nostalgia cinta lama yang kita palitkan berdua. Kehadiranmu bersama molekul-molekul hidrogen menerjang segala kekusutan yang membelit tali perutku. Dan kehadiranmu itu mengajar aku erti rindu gelora dan shahdu.

Kau juga mengajarku erti cinta, singa laut,beruang kutub, penguin, kambing salji, mee rebus, cendol, koridor, kotak pensil, tali kasut dan pasu bunga.Kala itu, kita bagaikan Nobita dan Sizuka.Kau dan aku umpama Kurt Cobain dan Rafeah Buang yang tidak dapat dipisahkan. Malangnya percintaan yang mendapat liputan meluas hingga ke planet Ziku itu telah mengundang perpisahan yang akhirnya telah mengecewakan seluruh penternak lipan di Burma. Kau pergi jua ketika Kuala Lumpur sedang bersiap sedia menjadi tuan rumah Sukan Komanwel 1998.

Sesungguhnya perpisahan itu berpunca daripada penebangan pokok getah secara besar-besaran di Lembah Klang. Pemergianmu menyebabkan aku menghidap penyakit resdung dan hepatitis-Q secara mengejut. Ketiadaanmu memaksa aku memakai topi keledar setiap masa sebagai langkah keselamatan. Aku seperti tidak percaya dengan apa yang telah terjadi. Aku bagaikan tergelincir dari orbit bumi dan terpelanting ke ruang angkasa, apabila daya tarikan graviti terhadapku tiada lagi berfungsi setelahaku tersungkur dalam percintaan yang berlarutan hingga ke rubber-set. Seluruh perjalanan hidupku menjadi gelita bagaikan terperangkap di dalam gua yang gelap dan ditemani stlagit dan stlagmit yang bagai sembilu.

Kondominium cinta yang kita bina dari makgat basikal dan kipas helikopter akhirnya musnah setelah kau berpaling tadah. Ternyata sikapmu mulai berubah bila Malaysia mula melancarkan satelit MEASAT-1 ke ruang angkasa raya. Sejak itu kau sering melarikan diri bila terserempak dengan abang iparku. Akhirnya aku menyedari bahawa diri ini tidak diperlukan lagi.

Sejak kau tiada, aku sering menyendiri berbual-bual dengan pokok betik untuk mengisi masa lapang. Kadang-kadang aku mengikat botol oren pada tiang rumah agar nampak lebih cantik. Saban hari aku termenung di dalam peti sejuk mengenangkan dirimu yang entah kemana menghilang. Aku cuba bermain badminton sambil makan mi hailam untuk melupakanmu, tetapi aku tak berdaya. Lalu aku membakar mesin basuh dan membelasah empat ekor itik serati jiran sebelah sebagai tanda aku tidak bersalah.

Mengapa? Mengapa sayang? Mengapa ini semua bisa terjadi? Mengapa setelah kau curi hatiku, kau rompak cintaku lantas kau bunuh cintaku sehingga kau terbunuh dalam kemalangan cinta yang ngeri. Aku bagaikan terhimpit dan dihimpit oleh guni-guni batu yang kau timpakan di atas belakangku. Derita yang kautimpakan itu adalah bebanan yang terlalu berat untuk ku tanggung bagaikan mendukung 75 ekor biawak dan 386 ekor anak beruk. Dan kini segala harapanku hancur berkecai bagaikan aku terjatuh dari Menara Kuala Lumpur dan dihempap oleh Menara Berkembar Petronas lalu tersangkut di celah landasan LRT dan kemudiannya digilis pula keretapi Komuter hingga aku hancur berkecai. Oh! terlalu berat dugaan yang kutempuhi kini.

Kini segalanya telah pun berakhir. Aku sedar siapa aku. Aku hanya insan biasa yang suka makan mi segera. Aku bukan McGyver, McDonald's, Superman atau Kesatria Baja Hitam. Aku juga bukanlah Ultraman seperti yang kau idam-idamkan. Aku menyedari kekurangan diri dan kekurangan kemudahan awam di tempat sendiri. Tak perlu dikesali lagi kerana nasi telah menjadi capati dan tin sardin yang ku genggam ini telah pun luput tarikhnya. Segalanya sungguh mengharukan dan semua hadiah pemberianmu termasuk enjin kapal selam telah pun aku cincang untuk dibuat makanan lembu.

Walaupun segalanya telah pun berakhir, disini, diatas pokok getah ini aku tetap menunggu kau akan kembali. Selagi ada nafas ini, selagi ada kompleks membeli-belah SOGO, selagi ada kedai kasut selipar di sekitar Argentina, selagi kumpulan Metallica tidak berpecah, aku tetap menunggumu sehinggalah mentari terbelah lapan. Namun aku menyedari bahawa penantianku hanyalah sia-sia belaka. Akhirnya aku mengambil keputusan mektamad untuk menunggu tiang elektrik dihadapan rumahku berbuah. kalau tiang elektrik berbuah nanti, aku poskan buahnya kepadamu. Nak tak?




Jadi, memang la merepek surat cinta kat atas ni. Tapi jangan lak korang tiru. Mau minta break terus gf/bf korang. Hahah


p/s; dipetik dari blog ini..link bebeh..

0

21 days..by green day..

Posted by mieZa taiB on Sunday, October 18, 2009
Do you know what's worth fighting for,
When it's not worth dying for?
Does it take your breath away
And you feel yourself suffocating?
Does the pain weigh out the pride?
And you look for a place to hide?
Did someone break your heart inside?
You're in ruins

One, 21 guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky,
You and I

When you're at the end of the road
And you lost all sense of control
And your thoughts have taken their toll
When your mind breaks the spirit of your soul
Your faith walks on broken glass
And the hangover doesn't pass
Nothing's ever built to last
You're in ruins.

One, 21 guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky,
You and I

Did you try to live on your own
When you burned down the house and home?
Did you stand too close to the fire?
Like a liar looking for forgiveness from a stone

When it's time to live and let die
And you can't get another try
Something inside this heart has died
You're in ruins.

One, 21 guns
Lay down your arms
Give up the fight
One, 21 guns
Throw up your arms into the sky,
You and I
[x2]

0

u r aguMa..hohohoho..

Posted by mieZa taiB on Sunday, October 18, 2009
wat da heck 'aguma' ne??

aguma=monster brupakan manusia..

skg idup dlm psekitaran kehidupan aQ..huhuhu

takut ah..

so gurL..bw aware ya..

k la layan 21 guns lu ya..daa..be tc..

0

vanakaM..

Posted by mieZa taiB on Saturday, October 17, 2009

hapy diwali/deepavali to al my indiaN fwenS..

hav a GreaT daY..

p/s:ari cuti ne aq mengabadikan diri dengan berfoya2 tgk muvie..ishhh2..apa nk jadi la dgn aQ ne..masi nda sdar dri lg...huhuhu..



2
Posted by mieZa taiB on Thursday, October 15, 2009
alhamdulillah..kenyang suda aQ..
makaseh yang sgt tdak terhingga kpd adeL yg sanGup menderMa kn bubur naSi nYa..
kerNa bubuR tu La aQ sgT knyG ne..tQ..

emm..nak update skit tntg diriku spnjanG mgU ne..;

-semakin Berat pas makaN ayaM kfC kemarin..(sempat timbG beraT lg)

-asG yG tngaL tuk dsiapkan hanYa lah asg Land..yeyeh..

-present pula ahaD ne kena present IB(islamc bnking)..

-da melepaskaN windU kpd ayah bonDa terchenTa pada 8hb until 11hb yang laLu..

-bapaku telah kOnVo..alhmdlH..(dgr2 nak smBg master..hohoho..deL mst ko fhm kn ksengsaraan aQ huhuhu..)

-naK dgR hot.fm tp hamPa..wel..mst korG fhM la kan..nda fhm ka..ala wat2 ja faham..citt..

-semaKin malaS pun ada..masi d peringkat tidak sedar diri wlupun taw xm smkin mndekat..hu3

-nak uplod pic..tp kerna ada sifat malas tu telah menghalang tuan punya blog ne tuk trus meng'uplod' pic y bukan2 tersebut

-mnyesal beli tiket awl kerna skg hrga tiket bas** da turun-seturun2nya..huhuhu..bongokkk la a**a*** ne..issssshh..

-sok cuti deepavali..dalam kepala sdg berkira2 nak p braya uma sapa2..tp kwn2 indian aq duk jau2..jd nak ajak kwn cumel aq tu p exrcise @ duk usha sapa2 y mc single mgunakan senjata mata klabu ku..ahaks..gila gatai nak mmpus..kalu tn haji taw konfem la aq d cuci sebersih2nya mgunakan klorox..

-tgh fed up dgn jiran sblah y pasg lgu BSB dgn sound gila maksima..wehh bising lo..aq pasg starstruk t bru ko taw ..huahuaua..

-rumate aq meninggalkan aq bersndirian kerna ada keja d lab..rumate aq lum mkn lg tu..td aq ajak mkn bubur sedekah pemberian deL tp dia tak mboh cz ada prjek2 yg pntg tu dsiapkn..cian dia..

-td aq sempat bc blog kwn2..ada org sayg aq..hehehe..aq syg jg dgn korg..hehe..(ne la akibatY kalu kekurgn kash syg..isshh2)

-smlm smpt bdoa agr Tuhan mnnjukkn sikap sbnar sumbody y aq knal y suka sakitkn ati orG..cian mak bapak dia kn..pnat ajr dia jd orG yg baik..tp pa ble bwat da bgitu prangai azalinya yg ge*** maw ma****.. hohoho..

-kdg2 aq jelik mlihat org prasan lbh2 terhdp diriY sndri..berpada2 la ya..(ne tuk peringtn diriku ja..korg jgn pla emo lbh2 pas bc blog ne..kalu trasa tu pa ble bwat..sapa mkn kicap dia la yg rsa masin mnis nya)..

-aikss..mcm emo pla entry aq kali ne kn..mcm s**l pun ada..tp aq jg msia nda mmpu tuk mnipu dri sndri..yg ptg aq bukn hipokrit..mcm sstgh org tu..hehe..nthla labu labi...

0
Posted by mieZa taiB on Tuesday, October 13, 2009
mgu ne bZ..jap G ah aQ updaTe bloG nE..

biaR la dulu la bersawanG sekejaP..hehehe..

2

PIL..

Posted by mieZa taiB on Tuesday, October 06, 2009
gud lucK test PIL sok kengkawan ya..do da beshh..yehaa..ariba2..

p/s:
aq malas baca..n reasonnya ialah..aQ homesick rupanya..aq windu teramat kat family n negeri bwah bayu tue..bawalah aq terbang..huhuhuhu...

1

rianG haRi raYa 2nd paRt..

Posted by mieZa taiB on Monday, October 05, 2009










pic 1-4 : bhari raya di wet world shah alm..

pic5: 3 anak dara yg blum kahwen..cik saga perak, mrs. D n is3 ustaz..

pic6 : 3 gadis pemalu..(ahaks..)

pic7: emm..sila refer entri pic 5..

pic8: dr kiri--> cik silver saga, mrs D, miz mie, adeq mey, mr suka sengih, adeq zikri, tn rumh, cik Tiah n cik Zah..(xda lam pic..is3 ustaz a.k.a cik dayat)

pic9:refer to pic 8..

pic last: bgambar bsama mak mentua @ tn pny uma @ pn zahid ..he3

mat ari raya u ols..

0

rianG haRi raYa

Posted by mieZa taiB on Monday, October 05, 2009


pic 1&2:makanan yg dsajikan time rya uma zahid

pic3:aQ n cik saga perak

pic4:dayat,jezz n cik faridza

pic5: b4 ke uma mak mentua(zahid)

pic6: rya 1st..

pic 7: 4 anak dara pingitan

pic8: aQ n adeq braya d mines..

pic9:tuan pnya blog tgh snap2..





4

smOga r/sHip kO berkekaLaN hendakY..

Posted by mieZa taiB on Friday, October 02, 2009
aQ bahagia demI temanKu..(tumpanG bahaGia ya)

smOga kO&diA sentiaSa berbaHagia seLalu..amin..

KahwiN nTi ajaK la aQ yA..eH silaP tulis-jempuT aQ ya..

aL da beZ beBeH..

t aQ g egyPt..aQ tGk2kn diA..manA taW diA pasG aweK araB..hehe..graU ja Ya..

p/s:aq bahagia n epi bila teman ku dapat apa y d mahukannya selama ne..bes sgt..mcm aq pla y jatu cinta..ish3..overr pla aq ne kn..nthla..aq masi tkejut ne..tkejut tahap munyit sewel kaci ne..oppps..tarik balik..hehehe..ok2..aq maw fokus wat asg ne..pasl cohabitation..c ya..





2

konvo..yeyeh..

Posted by mieZa taiB on Thursday, October 01, 2009

tempat kejadian benda konvo tu berlaku adeq2 skalian..


tak taw maw tulis apa suda..jiwa kosong ne..cehhhh...yala tu..minggu yg bz..emm konvo da kena rasmi..slamat berkonvo kepada smua siswa/i uum ya..smoga korg bjaya dunia akhirat..amin..da keja jgn lupa tabur jasa kpd agama, bangsa, negara, mak bapak, bini2(bg y byk bini ya), ank2..jgn lupa bg 0.1% dr gaji korg n bank in kpd aq pun ble sgt2..mmg mak bapak aq stuju tu..yala bila lg korg nak berjasa dgn siswi 'kasihan' ne kan..hulur2 la bntuan(sedekah) kpd insan2 yg mmerlukan...hehe..statement y gampang*cilok dr blog pacik daus..bliaw(a.k.a bapa) kepada cik fatem..sila link ..

aq n kengkwn (kec y dpt p obersea tu..ho3..cian capiq..ktaorg tak sm2 knvo dgn ko..) kalu pjg umr bakal2 pakai jubah biru tu 1 1/2 thun akn dtg..he3..amin..



p/s: sabtu ne ada aerobik..wah3..ne kena byk goyang..hohoho..owh ya cik dayat n zahid wat konsert..besh2..pastu nak belai2 sang 'usagi' (sila cari dlm kamus jipun tuk mngetahui apakah nama in bm binatang usagi ne ya..ishh ayt sush maw fhm ne..xlayak la jd cg aq ne..huhu)..emm..then mghabiskn sisa2 asg tuk d anta mgu ne n mgu dpn..daaa 8p

Copyright © 2009 tHe sLeepY daMseL All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.