4

nak beli baju raya..

Posted by mieZa taiB on Sunday, August 30, 2009
raya kali ini aku sambut dengan pertama kalinya di rantau orang..
hal ini adalah kerana sikap saya yang sangat degil + ego + saja nak tambah pengalaman + mrajuk = (adeq2 jgn tiru akak ne) untuk tida beraya d kampung tahun ini..he3

padahal, ayah saya merangkap tuan haji pernah memujuk saya utk bli tiket blik malah d taja sepenuhY oleh bliaw terchenta..namun hasrat murni itu terbantut apabila melihat harga tiket pergi balik ke taWau mencecah rm2000 utk 2 org (aku n adeq aq)..

akhirnya, aku akan menyambut raya d uma mcik d sepang selama seminggu..dan aku tidak keseorangan kerna adeq aq pun turut serta menemani aku..hehehe..sian dia 1st year kat u da kena raya kat rantau orang gara2 sikap kebudak2kan akak dia..(aku sangat zalim???huhu)

dipendekkan cerita..aq tak sempat buat bju raya (kaen da beli..tp nda sempat antar kat tukang jahit..hu2)..ari sabtu tu aq ada kuar g changlun n telah berkenan dgn beberapa pasang baju kurung moden tetapi malangY harga bju2 tersebut sangat mahal @ dalam bahasa italinya unreasonable..lagipun aq telah berjanji nak blikan bju raya kali ne tuk mama aq..(thun lalu aq blikan da tuk tuan hj..ternyata bliaw amat berpuas ati dgn pilihan gue)..mama aq pesan dia nak baju yg ada labuci kat leher n tangan baju tu..(fuuuh...ne mst taste mahal..hoho pokai gue..opps..kena ikhlas..)

banyak jg la baju yg aq tgk2 n usha..smpai akak jaga kedai tu naek heran..hehe..sowila customer has the right neyh..namun hasilnya tada yang berkenan..semalam aq duk usha kat on9 butik pla..ada ya aq berkenan n harga mmg mntap tp mslhY tada labuci2 indah menghiasi leher n tangan baju..


ne kalu mak aq pakai mseti mata tuan hj tak berkelip n terus melupakan hasratY tuk berbini lg 1..ahaks..cantik ka?.mak aq orgY cerah..mst sesuai pakai wrna2 mcm ne..(owhh sgt rindu kat mama..sob3)..

skarang pun aq tgh duk usha2 bju lam on9 butik..padahal test ari kamis ne..he3..bru sekerat nota tu aq baca..opss..tlebey suda ne..ok2..smbg stdy dlu ya..baju raya t aq usha2 korg lg..heheh..

4 Comments


meh jemput datang raya umah Senyap
la mimie tahun nie..

hehe.


oops! terlebey suda..
hehe
mantop 2 baju mama..untuk adik dila xdew kew?..hehehe=)


lebey2 r adik aku atas tu..cepuk je dia mie nak suh orang belanja segala..muahaha!oh tuan haji...anak mu disini asyik syopping je..hehe


owh dyla..jgn la repot kt tn haji tu ya..hehe..

cik lia:nk bli tp pitih tak dok..nngeh3..

mr senyap:sy nk dtg tp tkut skendel awk jeles..hohoho

Copyright © 2009 tHe sLeepY daMseL All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.