4

nak beli baju raya..

Posted by mieZa taiB on Sunday, August 30, 2009
raya kali ini aku sambut dengan pertama kalinya di rantau orang..
hal ini adalah kerana sikap saya yang sangat degil + ego + saja nak tambah pengalaman + mrajuk = (adeq2 jgn tiru akak ne) untuk tida beraya d kampung tahun ini..he3

padahal, ayah saya merangkap tuan haji pernah memujuk saya utk bli tiket blik malah d taja sepenuhY oleh bliaw terchenta..namun hasrat murni itu terbantut apabila melihat harga tiket pergi balik ke taWau mencecah rm2000 utk 2 org (aku n adeq aq)..

akhirnya, aku akan menyambut raya d uma mcik d sepang selama seminggu..dan aku tidak keseorangan kerna adeq aq pun turut serta menemani aku..hehehe..sian dia 1st year kat u da kena raya kat rantau orang gara2 sikap kebudak2kan akak dia..(aku sangat zalim???huhu)

dipendekkan cerita..aq tak sempat buat bju raya (kaen da beli..tp nda sempat antar kat tukang jahit..hu2)..ari sabtu tu aq ada kuar g changlun n telah berkenan dgn beberapa pasang baju kurung moden tetapi malangY harga bju2 tersebut sangat mahal @ dalam bahasa italinya unreasonable..lagipun aq telah berjanji nak blikan bju raya kali ne tuk mama aq..(thun lalu aq blikan da tuk tuan hj..ternyata bliaw amat berpuas ati dgn pilihan gue)..mama aq pesan dia nak baju yg ada labuci kat leher n tangan baju tu..(fuuuh...ne mst taste mahal..hoho pokai gue..opps..kena ikhlas..)

banyak jg la baju yg aq tgk2 n usha..smpai akak jaga kedai tu naek heran..hehe..sowila customer has the right neyh..namun hasilnya tada yang berkenan..semalam aq duk usha kat on9 butik pla..ada ya aq berkenan n harga mmg mntap tp mslhY tada labuci2 indah menghiasi leher n tangan baju..


ne kalu mak aq pakai mseti mata tuan hj tak berkelip n terus melupakan hasratY tuk berbini lg 1..ahaks..cantik ka?.mak aq orgY cerah..mst sesuai pakai wrna2 mcm ne..(owhh sgt rindu kat mama..sob3)..

skarang pun aq tgh duk usha2 bju lam on9 butik..padahal test ari kamis ne..he3..bru sekerat nota tu aq baca..opss..tlebey suda ne..ok2..smbg stdy dlu ya..baju raya t aq usha2 korg lg..heheh..

0

when a trust has been taken away..

Posted by mieZa taiB on Sunday, August 30, 2009
i trust u..

n u trust me..

but when da trust has been broken..

can i trust u again???..

final word:i can't trust u anymore..sorry..its complicated..

4

bSahur paDa Hari ke-5..

Posted by mieZa taiB on Wednesday, August 26, 2009
pada kali ini kami memilih untuk bersahur nasi goreng berperencah adabi, telur goreng n tom yam..spt biasa chef yg betggjawab masak lauk2 tersebut ialah kami bertiga..alhamdulillah smua yg bsahur pada subuh ari tu sangat berpuas ati n epi..spt biasa bukti2 bersahur akan dipaparkn dlm blog ne..


p/s: pada sahur ke-4 kami hanya makan roti shaja d atas kegglan utk memsak dgn lajunya dan masa yg sgt tdk m'izinkn pd waktu itu..he3..manakala pada sahur yg ke-6 kami tdak smpt mgambil pic bukan kerna sgt lpar tp ingin mengejar masa dan masing2 sgt kpenatan mnelaah plajaran gara2 pada wktu ptg ini jam 3.30 kami tpksa mnjwb mid sem test subjek admin yg thp dwa susah itu ..sekian.. owh ya dengan ini sy mngambil kesmptn tuk wish bday kpd cik lia mrangkap bff cik dyla..slamt ari jadi ya..smga pjg umr n mura rzki dek..he3..

0

sahur d 3 ramadan...

Posted by mieZa taiB on Sunday, August 23, 2009
seperti biasa..cik miemi akan mengejutkan kawan2nya iaitu cik dylla n cik jezz tuk bsahur bersama2..
lauk ari ne dimasak bersama2 iaitu ayam msk kurma(cik mie msk), nasi(cik dylla) n tom yam(cik jezz)..inilah hasilnya pada sahur ramadan kali ini:

mereka bertiga makan dengan puas ati pada sahur kali ini..dan tom ym yg dimasak cik jezz sgt mnyelerakan..(tQ cik jezz ya)..mudah2an tiga sekawan ini dapat bersahur bersama2 sehingga ke penghujung bulan ramadan al-mubarak yang mulia ne..sekian sahaja nukilan ringkas kali ini..kita bertemu lagi pada masa hadapan..selamat berpuasa kawan2 sekalian...

0

naK beLi...huhUhU..

Posted by mieZa taiB on Saturday, August 22, 2009

lawa kaN???
duA2 canTik..harGa mmG boLe tahaN..naK beLi..tP kalU korG naK adiahkaN smpenA ari JadI aQ akaN datG poN boLe..eMmmm...yG mnA 1 Lg cuN yA..y atS ka @ y BwaH???

p/s: miemi tgH konfiu$$$..

0

selamat berpuasa ya semua orang..

Posted by mieZa taiB on Saturday, August 22, 2009
bulan puasa @ lebih tepat lagi bulan ramadan al-mubarak tiba lagi..
dan menjadi kebiasaan untuk bangun sahur setiap hari slama sebulan ini..
ne puasa yang ke-3 disambut oleh aku n rakan2 sperjuangan selama stdy d u terchenta ini..hehe..
kali ini dgn adaY priuk cik dyla n feny maka kami boleh masak plbagai hidangan lazat2 lg bermutu shingga bole menunjukkan bakat2 yg tpendam slama ne..(padahal msk mknn dlm tin ja..hoho)
ne la bukti2 yg dpt d saksikn sewaktu bsahur slama 2 ramadan ne..hehe..saksilah..:


pic ne d ambil pada 1 ramadan..

ne pla juadah tuk sahur pada 2 ramadan..(plan maw wat tom ym tp last mkn megi tom ym pla..hehe)

apa2pn tQ byk2 kpd kwn2 yg sudi dtg blik tuk mkn bsahur bsama2..luv ya al..n slamat mnymbut bulan ramadan/puasa yg mulia..marila kta mnambah amalan ya kawn2..

4

akU rindU sangaT dengaN merekA..

Posted by mieZa taiB on Tuesday, August 04, 2009

tapI rindukah mereka kepada aq..

saat lama menjadi memori terindah..

dan aq merinduiny..cehhh..

apa kejadah nya aq tengah malam buta ne..siapkan asg admin..kalu tak ada makcik mara..

makcik tu sangat garang..kami sangat takut..hhuhuhu..@ aq sorang ja yg takut..

hihihihi...

p/s: mi2 dlm kdaan yg sot..gara2 asg admin yg susah nk d siapkan..

2

2012...?

Posted by mieZa taiB on Saturday, August 01, 2009

2012 makin menghampiri. Masih ramai antara kita yang buat sikap tidak ambil tahu akan perkara ini. Oh! Tidak membawakan fakta dan kajian 2012 melalui pandangan agama Islam.

Cuba kira… 1 Ramadan pada tahun 2012 jatuh pada 20 july hari jumaat, jadi 3 august 2012 bersamaan 15 ramadan jatuh juga hari jumaat.Sama dengan hadis nabi pasal huru hara besar yang akan jadi pada tengah malam pertengahan bulan ramadan iaitu hari jumaat 15 ramadan dekat bumi ni yang akan mengejutkan semua orang yang sedang tidur, pasal satu suara yang amat dahsyat akan kita dengar dekat langit, bukan kiamat tapi huru hara tersebut akan melenyapkan umat manusia di atas muka bumi ini sebanyak 2/3, yang tinggal cuma 1/3 sahaja (yang NASA Amerika dok bagitau pada 21-12-2012 planet X akan lintas dekat bumi ni).

Adakah kita semua ni tergolong dalam 1/3 tu. ALLAH sahaja maha mengetahui.. cuba kita tengok hadis nabi kat bawah ni dan kenyataan pasal calender islam 2012.

Nu’aim bin Hammad meriwayatkan dengan sanadnya bahwa Rasulullah saw. bersabda:

Bila telah muncul suara di bulan Ramadhan, maka akan terjadi huru-hara di bulan Syawwal…”. Kami bertanya: “Suara apakah, ya Rasulullah?” Beliau menjawab: “Suara keras di pertengahan bulan Ramadhan, pada malam Jum’at, akan muncul suara keras yang membangunkan orang tidur, menjadikan orang yang berdiri jatuh terduduk, para gadis keluar dari ping ita nnya, pada malam Jum’at di tahun terjadinya banyak gempa. Jika kalian telah melaksanakan shalat Subuh pada hari Jum’at, masuklah kalian ke dalam rumah kalian, tutuplah pintu-pintunya, sumbatlah lubang-lubangnya, dan selimutilah diri kalian, sumbatlah te lin ga kalian. Jika kalian merasakan adanya suara menggelegar, maka bersujudlah kalian kepada Allah dan ucapkanlah: “Mahasuci Al-Quddus, Mahasuci Al-Quddus, Rabb kami Al-Quddus!”, karena barangsiapa melakukan hal itu akan selamat, tetapi barangsiapa yang tidak melakukan hal itu akan binasa”.


(miemi said,..aq nda tau la bole ka kta pcya smua ne kerna waktu aq skola dulu2 ari akhirat tu hanya Allah shja yg tau..[pandai2 pla orang puteh ne predict taun 2012 akan terjadinya ari kiamat..sgja nak bg org confuse] tp maybe penulisan d atas bisa bwat orang laen insaf dan bmuhasabah diri [tmasuk diri gue skali] but still aq ada sedikit keraguan..n smestinya bnda yg mragukan patut dijauhi..owhh tidak aq bnar2 kliru..)


Copyright © 2009 tHe sLeepY daMseL All rights reserved. Theme by Laptop Geek. | Bloggerized by FalconHive.